وینامریت

یک سایت درباره برترین پاورپوینت دروس و جزوات انشگاهی عالی برای شما

وینامریت

یک سایت درباره برترین پاورپوینت دروس و جزوات انشگاهی عالی برای شما

  • ۰
  • ۰

این جلد شیمی رنگهای طبیعی و مصنوعی تولید شده برای بازارهای غیر نساجی را بررسی می کند ، جایی که اکنون تحقیقات اساسی جدیدی در مورد شیمی رنگ در حال انجام است.

اولین گروه از فصل ها طراحی ، سنتز ، خصوصیات و فناوری کاربرد مربوط به رنگ های چاپ دیجیتال و عکاسی را شامل می شود. خواننده از وسعت و عمق اطلاعات ارائه شده در هر مورد خوشحال خواهد شد. از اهمیت ویژه ای برخوردار است بحث در مورد استراتژی های طراحی رنگ ها در این دسته ها ، با تأکید بر افزایش خواص فنی. با توجه به برخی از پیشرفت های جدید ، فصل جوهر افشان شامل نتایج حاصل از مطالعات مربوط به رنگ برای منسوجات است.

سه فصل مشتمل بر بخش II این جلد ، موضوع گسترده ای از رنگ ها را برای مواد غذایی ، داروها و مواد آرایشی و بهداشتی پوشش می دهد و سپس نگاهی عمیق به رنگ ها برای کاربردهای زیست پزشکی و تشخیص مولکولی ارائه می دهد. فصل در مورد رنگها برای شناسایی مولکولی ، تأکید بر کاربردهای علوم بیولوژیکی ، از جمله مواد حسی و گیرنده های مصنوعی است. در حالی که دو مبحث قبلی در جای دیگری از گذشته مورد بحث قرار گرفته است ، ابعاد فصلهای حاضر مساوی نیست.

بخش III یک بررسی عمیق از طراحی رنگهای لیزری و مواد کاربردی مبتنی بر رنگ را ارائه می دهد. در اولین فصل از دو فصل ، اصول اصلی کار با لیزر خلاصه می شود. به دنبال آن بحث در مورد خواص طیف سنجی ، مانند فعال سازی و غیرفعال سازی نور جذب شده توسط رنگ های لیزر انجام می شود. رویکردهای توسعه رنگهای جدید لیزر ارائه شده است. فصل دوم مربوط به سنتز رنگهای چند منظوره بر پایه دی سیانوپیرازین است. طیف مرئی و فلورسانس این رنگها در محلول و حالت جامد با ساختارهای مولکولی سه بعدی آنها ارتباط دارد. رفتار انباشت مولکولی و خواص حالت جامد این مواد رنگی "چند منظوره" ارائه شده است.

گروه آخر از فصل ها مربوط به رنگ های طبیعی و رنگ های موجود برای لایه های طبیعی است. در سال های اخیر ، این تصور در بین مصرف کنندگان خاص که "طبیعی" بهتر یا ایمن تر است ، علاقه زیادی به استفاده از رنگ های طبیعی به جای مواد مصنوعی ایجاد کرده است. این امر منجر به چند مقاله بحث کوتاه شده است که در آنها از مزایای محیطی استفاده از رنگهای طبیعی س questionال شده است. فصل اولیه در این گروه ، هم نگاهی تاریخی به رنگهای طبیعی و هم تلفیقی جامع از ساختارهای رنگ طبیعی و منابع آنها را ارائه می دهد. اگرچه رنگهای طبیعی به عنوان ماده رنگی برای منسوجات مورد توجه هستند ، اما از مواد انتخاب شده در مواد غذایی و آرایشی استفاده می شود.

فصل ده به روزرسانی می کند در مورد بررسی های قبلی نویسنده در مورد ساختار ساختار-رنگ در روابط پیش سازهایی که در رنگ آمیزی مو استفاده می کنند. قوانین شیمیایی توصیف کننده ساختارهای رنگ مو ، همراه با خلاصه ای از پیش سازهای موجود و خصوصیات محیطی آنها ارائه شده است. به همین ترتیب ، فصل در مورد رنگ های چرمی علاوه بر ارائه دیدگاه های جالب در مورد منشا و کاربرد چرم ، رنگ آمیزی چرم و مسائل کلیدی زیست محیطی ، قانون اساسی و نامگذاری را نیز شامل می شود.

این جلد با نگاهی دیگر به رنگها در طبیعت به پایان می رسد. در این حالت ، به جای مرور مجدد رنگ ها در زندگی گیاهان ، یک فصل جالب مربوط به رنگ در غیاب رنگ دهنده ها استارائه شده است. فصل دوازدهم مفاهیم اساسی علم رنگ را پوشش می دهد و نشان می دهد که چگونه مجموعه های 3-D منجر به انبوهی از رنگ ها در طبیعت اداره می شوند. امید ما این است که این فصل غیرمعمول "شیمی رنگ" ایده هایی را که منجر به طراحی رنگهای مفید می شوند ، فراخوانی کند.

فصل های ارائه شده در این جلد نشان می دهد که شیمی رنگ هنوز هم چیزهای زیادی برای ارائه به افراد با ذهن پرسشگر دارد که در جستجوی مسیر شغلی هستند. این کار خلاقیت شیمی دانان رنگی امروز و طیف گسترده ای از مناطق جالب توجه غیر غیر نساجی را که می توان از آنها حرفه ای ایجاد کرد ، برجسته می کند.

  • ۰۰/۰۲/۲۴
  • یادان بیرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی